tisdag 30 november 2010

LIKE A G6

Hemma just nu .Jag & mirran äter fiberik havregrynsgröt till middag,är så gott med gröt.(vi båda tycker det)
Hade faktiskt disskution om det idag på jobbet ,det sades typ att
"finnar gillar gröt" och att det är lite konstigt el nåt sånt?!HAHA
(orkar inte dra hela storyn men iaf)
och i våran familj stämme det ! Gröt is the shit!
Älskar havregrynsgröt,RISGYNSGRÖT och mannagrynsgröt. :P

Stannade kvar en stund på dagis och pratade med fröken om mirran..
Tydligen så har jag en extremt ENVIS & KAXIG liten dam som försöker bestämma och göra saker som hon vill! ( ny trotsålder???)
Hon bråkar om maten tex,vägrar äta säger att hemma är det si&så som inte alls stämmer och så kör hon samam grej på mig! Även när man kommit på henne att hon tex ljugit/hittat på nåt kan hon kontra med -
Jag skoja ju bara förtod du inte det"
HALLÅ hon är snart bara 5 år men hennes beteende nu är som 15!!
Ibilen sa hon oxå när jag sa att det är viktigt att hon är snäll och lyssnar på fröken att -
Ja Ja mamma du har sagt det tusen gånger måste du säga det en gång till..Och kolla lite snett på mig.. HAHA allavrligt??!
Hon har trott att inte fröken pratar med "mamma" om hon är dum osv..Men våran lilla dam kommer snabbt få inse att hon har fel :)
Samma regler gäller på dagis som hemma och hon ska lyssna på dagis fröknarna precis lika mycket som på oss..
Min skitunge har ATTITYD kanske lite för mycket nu ..
Hon är oxå så medveten om så mycket saker som man inte tror ..Så man liksom stannar upp och blir fövånad. "Lillgammal"

Jag va inte världens lättaste när jag va liten och ha haft attityd samt skinn på näsan sedan tidig ålder.. Vet nog vad jag har att vänta mig ;)

Nska det byggas pepparkakshus!

Ciao!

2 kommentarer:

  1. Hahahaha jag döööör!!! Känner ingen det där med "Jag skoja bara" från en viss annan dam när hon var liten!

    Stå på dig och se till att du är steget före annars är det kört! Barn är så grymt smarta! ;) Puss

    SvaraRadera
  2. Hahah jag vet!! skitunge alltså!
    Hon tror att hon är smartare än vad jag är ;):)
    Och jag MÅSTE stå på mig för blir hon som jag var blir det trubbel...haha....

    puss!

    SvaraRadera