torsdag 24 februari 2011

Det blir vad man gör det till...

Hade inte världens bästa kväll igår.
Jobbet gick bra men resten av kvällen sket sig tidsmässigt. Blev ingen träning och inget annat heller för den delen. Somnade kl 21 nånting på mitt bästa humör ..
De va inte med ett leende kan jag säga! ;)

Det som va igår har försvunnit nu på morgonen.Tur de då mitt tålamod med en trotsig kinkig liten fröken TESTAS! Det gnälls och bråkas om allt nu! Vill,vill inte,vill,vill inte! GAAAH! Hur jag en försöker så hittar hon nästa grej som inte ska va bra,nån som definitivt vaknat på fel sida.
Så söt när hon skriker att det kommer ta hundra år innan hon blir stor HON VILL BLI STOR NU säger hon hahhaa!
Är väl extra kinkigt då hennes andra tand är på g att lossna samtidigt so hon är febrig & snorig.Trösten är väl att tandfen kommer sen ;))


Från det ena till det andra sitter jag och funderar..
Jag har svårt att förstå varför en del människor vill motarbeta andra istället för att samarbeta?!
För mig är saker enkelt:Acceptera,förstå,anpassa sig därefter,och försöka va så positiv som möjligt till saker! Med en lätt inställning blir saker oftast mycket lättare.:)
Klart att det inte alltid är lätt,men det är då det är ännu viktigare att man samarbetar!! Oavsett i vilket sammanhang det gäller.
Relationer,familj,jobb,affärer osv.

Kan bli förvånad när jag haft en uppfattning av nån/något så visar det sig vara en helt annan...
Och ännu mer förvånad när jag själv missuppfattas när det enda jag vill är det ska ska "BRA"
Miss jag tror jag kan fixa allt och få det att funka"
Wake up call??!! Eller kämpa för sin sak??
Jag kommer ALLTID kämpa för det jag vill uppnå,lyckas eller misslyckas jag vet iaf att jag försökt mitt bästa .. Sen vad det blir av allt who knows??

Med tiden visas allt..


PEACE!

2 kommentarer: