torsdag 19 maj 2011

Överdos.

Blev inget bloggande igår kväll.Va inte på det bästa humöret. Hade skrikit mig igenom inlägget ;)
Ska berätta varför.

Slutade jobbet som vanligt och åkte för att hämta Mirran på dagis. Kom in dit ,fröken & Mirran satt och ritade ..Hon var sista barnet . Mirran slänger ur sig så fort hon ser mig att hon ätit "habletter" och mått dåligt. Med habltetter menar hon tabletter.Jag fatta ingenting ,vadå tabletter??
Fröken avbröt och ska då berätta för mig vad som hänt.

Det är eftermiddag ,flera föräldrar kommer och hämtar sina barn. Dom andra barnen som är kvar är ute och leker. Finns en fröken. Ute på parkeringen står några föräldrar som hämtat sina barn och pratar .Varav ena pappans barn går in i bilen hämtar nånting och börjar dela ut till barnen inne på dagis på andra sidan grinden. Barnet säger att de är godis .Mirran och dom andra äter glatt. Det är inte godis ,utan vita tabletter med blå prickar på??? Mirran fattar att de är tabletter men äter för att hennes kompisar gör det.

Vet inte exakt vad som hände sen eller i i vilken tids aspekt detta händer ,är så skärrad och upprörd när hon berättar de här! Håller mig för att inte flippa ur och få ett jävla utbrott!! Har dom ingen koll på barnen? Vad fick dom i sig? Varför har dom inte ringt??
Mirran hade iaf börjat må jätte dåligt ,spytt flera gånger. Hon hade ätit 6st .(säger hon själv)
Dom hade fått reda på senare av pappan till barnet att de vitaminer .
Som han då hade liggandes löst i bilen..Okej? Jag tycker de är skumt iaf. Dagis personalen hade ringt till vårdguiden apoteket mm .Och det skulle inte vara någon fara.
Mirran mådde bra igår kväll men har inte varit så bra i magen nu. :(:( vi är hemma idag .
Överdos av vitaminer kallar dom det. :/;(:(:/

Jag är fortfarande upprörd. Vet inte namnet på dessa vitaminer hon fått isig och tänk om hon hade varit allergisk? Eller om åt annat barn varit det? Vem har sånt liggandes i bilen tillgängligt för barn?

Säger bara gud nåde han om de hade varit något annat och jag hade fått hämta Mirran på sjukhus eller om nåt ännu allvarligare hade hänt... '?!!¤@!!**
Man ska inte tänka på vad som kunde ha hänt,för nu hände det inte. Men tankarna kommer ändå ...
Irriterad över oxå att de bara finns en fröken med så många barn att denna inte kan ha kontroll över vad som händer!! Inte okej. Få se vad som händer nu .Jag vill prata med barnets pappa om inte dagis tar tag i det .


Nu blir de film och sen pärlplattor .

//M







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar