onsdag 14 september 2011

Låt barn vara barn och ge dom den uppväxt dom förtjänar"

Kan inte släppa en sak jag fick höra igår. Handlar inte om någon jag känner ,utan en situation som någon jag känner hamnade i .
Är så sorgligt och tragiskt. Men tyvärr inte enda fallet i världen....

Man va ute på promenad häromkvällen för att natta sitt barn som sover bättre i vagnen . Va inte sådär jätte sent men sent nog för att en liten ska sova.
Väl ute på promenaden ser man en mamma som också går med sin barnvagnen en bit ifrån..
Hon går lite konstigt,inget märkvärdigt till en början,men plötsligt ramlar hon! Ner i ett dike har jag för mig . Då springer man dit för att kolla att allt är okej och för att se vad som hänt!
Är de en hjärtattack? Är hon sjuk osv?
När man kommer fram visar de sig att den här mamman är så packad så hon inte vet vad hon heter! Barnet i vagnen är en flicka ca 5-6 år . Hon har varit med sin mamma på "pizzan" hela kvällen där mamman supit sig såhär full. Man började ställa frågor ,kolla vart dom bor ,huR mår hon,finns de släktingar osv .Men ingen släkt finns till hjälp. Pappa är bortrest- är bara "mamman" och flickan. De visa sig under samtalet att de här är inte första gången ..
Flickan tar mer eller mindre hand om sin mamma. . Tar hand om sig själv.
Får inte vara ett barn. UTAN FÅR SITTA OCH SE SIN ÄCKLIGA MORSA SUPA SIG FULL VAR OCH VARANNAN DAG. Men hon vet Ju inte bättre,utan vill att mamma ska må bra och vara glad. :( Sen får hon åka barnvagn..vafan. För att mamman ska klara vägen hem eller.(!)
Hur hemskt är det inte att ett barn ska få växa upp såhär??!! Gör ont i hjärtat. Skulle verkligen vilja veta hur de går för dom..
Polisen ringdes och dom kom till platsen och skulle ta hand om det.

Hoppas verkligen att nåt händer och det går bra för henne.

DÖD till den pizzerian som serverar all denna alkohol till en person med ett barn med sig.
Har folk fan ingen vett i skallen idag..
SKULLE INTE TVEKA EN SEKUND PÅ ATT ANMÄLA ETT SÅNT STÄLLE! Nu vet jag inte om de gjorts eller om man kan göra det men iaf. Fyfan säger jag bara.








2 kommentarer:

  1. Tyvärr är inte den sista idioten född än! Så jävla sorgligt att läsa/höra/se sånt som involverar barn, alla barn har rätt till ett bra liv! Och jag tror vi alla håller med om att flickan i "historien" inte har ett bra liv, pga av sin "mamma"! Grattis till eran graviditet förresten :)

    SvaraRadera
  2. Mm det är är ju de.. urs.. tragiskt är det.

    TACK så mycket!! :):)

    SvaraRadera