tisdag 20 september 2011

Think twice-THINK YOUR LIFE!

Jag sätter min familj först. Min hälsa först.Mig själv först. Arbete och hobbys kommer sen.
Man måste jobba för att överleva och försörja sig. Är bra om man trivs på sitt jobb också.

Jag kan säga att jag trivs på mitt jobb. Jag älskar att jobba på verkstan och har inga planer för annat i dagsläget. Jobbar som servicerådgivare på Toyotacenter.
Har bra arbetskamrater även om det är "påtvingade" vänner haha ;)
Inte så att du kan välja. Gäller se till att de funkar helt enkelt.

När det kommer till sjukdom och sjukt barn så går HÄLSA OCH FAMILJ FÖRST.
Jag hyllar inte den som jobbar när man är sjuk.För ex smittorisk för andra.
Då går det bara runt.
Sen kan de va så att du aldrig riktigt blir frisk och du inte återhämtar dig. Då hade det varit bättre att stanna hemma från början . Du gör inte företaget en tjänst alls.
Utan bli frisk och kom tillbaka 100%! Samma med barn. Dom ska inte lämnas "småsjuka" på dagis. Det är vad jag tycker.
Och är så det är för mig just nu ,min hälsa,mitt välmående,min graviditet är viktigast just nu. När jag är helt 100 kommer jag jobba. Nya tag och ge 100%.

Sen dessa människor som stannar hemma pga att man inte trivs på jobbet. Varför gör man så?
Byt jobb eller gör nåt åt saken..! Sök nytt jobb,börja plugga or whatever.
Har man dåliga arbetsförhållanden tex då måste man ta tag i det.
Bara du själv som kan ändra dig själv eller ändra det som är dåligt.
SPEAK UP. Gör dig själv och kanske företaget en tjänst.

Min åsikt för idag. //M



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar