söndag 30 oktober 2011

Mat är nyckeln till mannens hjärta-Mat är nyckeln till en gravid kvinnas hjärta ;)

God morgon folket!
Sitter just nu och äter frukost . Det absolut BÄSTA målet på dagen!

Finns ett citat som säger att mat är nyckeln till mannens hjärta.
Stämmer väl inte till 100% men till en viss del kanske.
Lika väl som en man uppskattar en kvinna som kan laga mat ,uppskattar en kvinna en man som kan laga mat . Jag älskar att laga mat och älskar att äta mat!
Är så mycket mer matglad nu när jag är gravid ,Äter exakt det jag känner för ,när jag känner för det .
Att va gravid för mig denna gång är som en "FRI ZON" tills det är dags att börja jobba tillbaka kroppen igen. Låter konstigt för vissa,men det är så jag funkar ,finns inget som heter träning i min värld just nu. Det blir 2012. ;)
Hur som helst ,om jag återgår till uppskattning och mat.

När mannen min lagat mat gör det mig glad. Det är så skönt att slippa det ibland när man kommer hem från jobbet tex,när man bara vill äta och inte orkar nåt annat .
Det uppskattas verkligen.
Något som jag också uppskattar är att laga mat tillsammans!
Det händer inte så ofta.Men som igår kväll så va vi båda hungriga (ovanligt för mig haha) och lagade mat tillsammans. Det är så mycket roligare! En mys faktor av nåt slag blir det <3
Varför gör man inte det oftare?? Lagar ni mat tillsammans där hemma?
Om inte så borde alla göra det minst en gång i veckan!
Maten blir så MYCKET godare när den är tillagad men extra kärlek höhö ;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar