onsdag 18 januari 2012

FÖR TJOCK

Nyss hemkommen från mvc och affären. Har haft mitt sämsta mvc besök någonsin .
Känner mig off & låg ..
Fick bokstavligt talat bassning. Skit för att jag enl barnmorskan gått upp för mycket i vikt!
Det är egentligen inte själva grejen om jag nu har de som stör mig , utan dom " anklagande" frågorna som jag fick. Hon mer eller mindre antydde till att jag typ tröst äter ?!! Och undrade orsaker till mitt ätande? Vadå orsaker ? Skojar hon?
Alltså på riktigt! Jag äter frukost, lunch, middag + mellanmål . Jag äter inte skräpmat varje dag . Jag äter kakor , godis el nåt typ 2-3 gr i veckan . Det kanske är mer än vad man ska ..
..
Men inte så att jag trycker i mig bara onyttiga saker 24/7.
Men helt sjukt kändes det att inte bli betrodd. Hon såg på mig som att jag är en tjockis som skiter i allt.. Att försöker " hazzla" om de jag äter. Hon trodde väl säkert att jag gömde snickers i jackärmen haha!
Ne men ni fattar poängen va.
Inte nog med det så va hon jävligt spydig och på gränsen till otrevlig ? Blev helt paff faktiskt . Sista hon sa va att hon inte ville se mig gå upp nå mer till nästa gång (?)
Hej ångest .
Hej jag är nu nedstämd.
Hej jag kommer inte våga gotta ett skit mer. Om jag nu gått/ går upp i vätska då ? Vad gör jag åt de? Kanske är en del vätska redan nu?

Så i 3 veckor ska jag nu tänka på vad jag äter och oroa mig för kommande mvc besök , på vad hon säger om jag gått upp ?

Måste klargöra också att jag låg INTE ovanför kurvan . En av orsakerna till att jag blev så chockad . Jag ligger inte i riskzonen för graviditets diabetes osv osv.
Utan HON tyckte att mina 18,5kg hittills är för mycket. Typ det är ingenfara men det här är fel?

Hon tyckte jag skulle föra matdagbok också. Vafan jag är inte dum i huvet! :/

Bebis ligger iaf med huvudet nedåt. Fick inte veta mina järnvärden , hon glömde säga om de va bra el dåligt. Och hjärtslagen varierade hela tiden så fick inga faktiska hjärtslag heller.
Men de va normalt tydligen .
Bajs på detta besök och bajs på hela skiten . Hade tänkt att tänka på vikten efter barnet är fött , men är bara ställa om sig nu och göra en 3 veckors plan för ej viktuppgång .


Varför har dom inte sagt nåt innan ? Eller för 3 veckor sen? Nu i v33 får man detta inslängt i ansiktet!
Kan väl inte vara denna enda som vid födsel kommer ha gått upp runt 20kg ??!! Säger dom såhär , frågar mm till alla?

Aja nog om det. Har ni några åsikter eller tips om detta , bring it!

4 kommentarer:

  1. Fuck henne... Du var inte överviktig innan utan mer under normal så hon ska vara tyst! Usch! Ät och lev som vanligt... Idioter de finns alltså.

    Puss limpan

    SvaraRadera
  2. Ja håller med, du har ju bara mage ju! Du är jätte fin! Går du i tullinge? Jag gick där och jag tycker dom är skit! Dom antyde en massa idiotiska saker när jag va där också. Skit i dom! Kram Josephine

    SvaraRadera
  3. Har läst din blogg ett tag men inte kommenterat.
    Jag tycker att du ska strunta i vad din barnmorska säger om vikt.
    Du känner själv när det räcker.
    Under min första graviditet gick jag upp ca 23-25kg & fick aldrig höra att det va dåligt.
    Nu med andra barnet har jag gått upp ca 15kg & är i v 34 nu & min barnmorska har inte sagt nånting om att jag måste hålla koll på vikten.

    Vi bär på barn, dom växer & frodas i våra magar, vi har rätt att gå upp i vikt utan att nån ska kasta skit på en.
    Stå på dig, ät vad du vill & försök glömma det hon sa till dig.
    Byt BM om hon yttrar sig om vikten nästa gång, även fast du inte har långt kvar för så ska du inte behöva ha det.

    / Jenny

    SvaraRadera
  4. Tack för era svar!

    Ja är inte den som brukar ta åt mig egentligen , men har inte från börjat varit helt lätt acceptera att man inte kommer i sina kläder tex, knäppt men sant :)
    Nu när man äntligen mått jätte bra och inte brytt sig så får man skit där . Blev så paff bara och kändes ingen bra.
    Ska ta upp det med min BM och ifrågasätta hennes sätt om de här nästa gång vi ses..

    SvaraRadera