fredag 10 februari 2012

Lista om graviditet

GRAVIDITET:

När fick ni reda på att du var gravid? I början på Juli nångång
Var det planerat? Både ja och nej. Vi skyddade oss inte.. :)
Blev det en chock? Ja det blev det!
Hur gammal var du? 27
Hade du mycket halsbränna? nej
Har du mått illa under graviditeten? Jaaaaaa!!
Har du mycket foglossningar? nej
Har du någon hormonrand? Jepp
Har du haft sammandragningar? Ja ,jag har det varje dag till o från
Ditt sf mått som störst? Ehh vadå sf mått?
Har du fått bristningar? Nopp!
Tror du att det är en pojke eller flicka? Flicka för att dom trodde det på UL.
Men vi ska på ett till 21/2 och då hoppas jag vi får veta! :)

Vad hoppas du på? att det är för kön ? Spelar ingen roll! Ett friskt barn önskar jag oss!
Har du mycket vätska i kroppen? Börjar få lite nu ..
Har du några speciella cravings? Nää men äter blodapelsiner varje dag :P
Vad gillar du för mat?
Det mesta som vanligt,dock räkmackor har jag börjat tycka om sen jag blev gravid.
Någon maträtt du avskyr? hmm..näää... Inte mer än de jag inte åt innan.
Behöver du kissa ofta? Nej faktiskt inte.
Hur mycket har du gått upp i vikt? ca18,5 kg
Är du nöjd över din graviditet? Ganska..
Är du rädd inför förlossningen? Vissa dagar skit skraj! Andra dagar känner jag lugnet. Går liksom upp & ner.

Hur vill du att din förlossning ska se ut?
Vill ta det som det kommer,
Hoppas på att det går hyfsat fort,inga komplikationer under och efteråt.
Vill klara av att föda utan bedövning.Dvs med endast lustgas.
Funderar också på ev bäckenbottenbedövning för själva utdrivningsskedet..
Inget jag bestämt mig för.Vi får se hur allt går helt enkelt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar