söndag 18 november 2012

Den vita massajen

Började läsa en bok igår som jag trodde va en påhittad berättelse, men till min förvåning är det en sann historia om Corianne Hoffmans liv.
Hon åker på semester med sin blivande man till Kenya,och blir under semestern kär i en massaja krigare.
Hon lämnar sitt liv i sweizch,lämnar sin dåvarande kille, precis allt lämnar hon , och börjar ett nytt liv i bushen med sin krigare. En fascinerande men bisarr historia,som börjar lyckligt och slutar lite tragiskt.
En grymt bra bok är det! Läs ut den nu.
Boken är från 2009 och detta har utspelat sig under 80-90 talet.
Nu måste jag läsa hennes andra två böcker..
"Den vita massajens dotter"
"Resan tillbaka till den vita massajen"

Jag har blivit en bok junkie HAHA!
Men så skönt att läsa! Fast nu har jag inte en enda bok kvar att läsa, så måste på jakt efter nya.
Köpa eller låna..
Kanske ska ta mig till biblioteket nån dag :)

3 kommentarer:

  1. Ja men shit vad du plöjer böcker! Önskar jag kommer in i en som period snart, älskar att läsa men finner varken ro eller ork just nu. Kramar

    SvaraRadera
  2. Haha jag vet! Jag har bara läst och läst efter barnen lagt sig! Fastnat i varenda bok jag läst :)
    Men jag förstår känsla, av att inte få nån ro, just nu har jag så mycket runt om kring , så jag flyr in i böckerna några timmar! Skönt faktiskt och jag somnar mycket lättare :)

    Kram

    SvaraRadera