torsdag 19 september 2013

Vabbar du?

Folk som inte har barn har nog svårt att sätta sig in i en familj med småbarn. 
Även dem folk med barn som nästan aldrig är sjuka. 
Måste ju liksom va nåt fel på föräldrarna om barnet/barnen ofta blir sjuka! 
(ironi) 

Kan börja med att säga att mina barn äter för det mesta allsidigt. Frukt & grönsaker VARJE dag.Vi äter 5 gr om dagen. 
Frukost lunch middag + två mellanmål. 
Ibland ytterligare något mer.
Samma rutiner som i skola/förskola gällande lunch/mellis. Klart vi även äter fast food ibland och godis snacks mm på helgerna. Barnen kläs på ordentligt och dom är hygieniska. Vi är både inne och ute.Så. Vi gör ingenting FEL för att våra barn ska bli mer sjuka än någon annans. 
Fick jag välja skulle dom va friska jämt.
Gällande vabb då?
Kunde jag bestämma själv skulle jag jobba varje dag! 
Sen att det finns  puckon som är hemma 
av fel anledning så är iaf jag inte en av dom.Vem vill loosa massa pengar? 
Speciellt när man behöver varenda krona man kan få. Jag TRIVS jag på mitt jobb.
Ska man inte va värd sitt jobb för att ens barn blir sjuka och man vabbar?  
Barn blir sjuka! Vissa mer vissa mindre! 
Speciellt vanligt när dom börjat på förskolan , vid termin start osv! 
Folk tänker nog inte längre än vad näsan räcker i bland. . 
Märks så tydligt på vissa arbeten vilken värld dom lever i gällande vabb. 
Tex pedagoger på förskolor har full förståelse för sjuka barn.
Medan i någon annan bransch har många ingen förståelse alls. 
Eller dom här som tror sig vara så mycket bättre
"mina barn är minsann aldrig sjuka" 

Skulle kunna fortsätta skriva evigheter. 
Men avslutar här innan jag själv spårar ;) 
Jag säger som innan älskar mitt jobb men älskar min familj mer! 
Familjen kommer i slutändan gå först oavsett vad!! <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar