måndag 5 september 2011

SAUNA...

Har ända sen jag var liten fått inpräntat av min mormor att bada bastu gör en bra.
Det är bra för att hålla dig frisk,bra för kropp& själv och även bra för hy& hår.
Har bastat sen jag va liten och älskar att basta.

Med denna sjukstuga som vi är i ,bokade jag iaf bastu för mig & Mirran idag.
(vi har en stor bastu längst ner i huset ) Kl 16.30 begav vi oss ner. Och jag säger bara JIIISSSES! Höll på att dö i bastun . Kanske inte va det smartaste draget, 89 gr värme ,gravid och inte så kry(?) Jag vet faktiskt inte.
Mirran tyckte ifs det va jätte skönt.hon plaska ,duscha,och sprang in & ut i bastun :) Men jag höll på att kola kändes det som haha! Envisades ÄNDÅ med att basta till o från i ca 1 tim.

Såhär efteråt känns det jätte bra ! Är det en myt tror ni eller kan det va så att bastu hjälper en att tillfriskna? Jag hoppas att det inte blir värre iaf....

Varför är det så få som bastar egentligen (!) Inte så många runt omkring mig som gör det.
När vi flyttar till vårat hus ska det garanterat finnas bastu där :)

Kram kram//M



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar