onsdag 7 september 2011

You people give me a headache.. ;)

Äntligen börjar huvudvärken släppa. Den började igår mitt på dan och knockade ut mig totalt! Vaknat i natt av dunkande huvudvärk och illamående. Fortsatte med samma värk när jag öppnade upp ögonen idag. Har mer eller mindre varit helt utslagen och Alvedon är inte alls till nån hjälp.

Vet inte varifrån denna huvudvärk kommer ifrån. Har fått den till o från när jag varit sjuk nu men även innan oxå. På jobbet ..Helt plötsligt när jag kör bil ,när jag är varit ute med hunden osv.
Den började för 2-3 veckor sen.
Har tänkt att de är relaterat till STRESS (är mer stressad nu än tidigare) Men börjar fundera om det är min choklad jag håller så kär (?) Kan det va den som utlöser det . :(
Dvs om det är migrän. Gör liksom ont i sidorna och bak i huvudet . Det kommer helt plötsligt och gör så ont att jag inte kan prata eller tänka. Fattar ni ? Känns som att huvudet exploderar. sen kommer illamåendet.

Ska försöka komma ihåg nästa gång den slår till vilken situation jag är i ,vad jag ätit .
Då blir det oxå raka vägen till läkaren. Har struntat i det för tänkt att de går över .
Det går över men kommer tillbaka om och om igen.

Snart middags dags iaf inte roligare än så. Imorgon back to buisness!

P&K//M


2 kommentarer:

  1. Låter som att du har som mig med huvudverk. Jag hade jätte mkt en period för länge sen och då gick jag till läkaren. Han sa att jag hade spänningshuvudverk o inte migrän men hur ska man veta vad Ma har när det är precis samma symptom?! Självklart har det med både stress o vad man stoppar i sig att göra. Jag brukar tigga massage av robin och det hjälper mig :) minska på socker o ät mer B vitamin och se till att mannen din masserar nacke o rygg OFTA är mitt tips. Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för svaret! Skönt att man inte är "ensam" Jag fick massage här i dag och de hjälpte faktiskt för stunden,men kom tillbaks nu ikväll så pass att jag spydde 2 gr :(:(

    Ringer till MVC i morgon och kollar vad dom säger. KRAM!

    SvaraRadera