söndag 27 november 2011

Frågor om graviditeten

Jag fick reda på att jag var gravid:
I början på Juli

Såhär fick jag reda på det:
Jag gjorde gravtest jag köpt på apoteket

Detta gjorde jag efter att ha fått beskedet:
Började gråta,skratta och höll på att svimma! Berättade för mannen min... <3

Jag tror det kommer att bli:
Tror nog att de blir en tjej ,som dom trodde på ultraljudet.

Det här undviker jag att äta och dricka:
Skaldjur då jag inte gillar det annars heller. Annars äter jag & dricker som vanligt.

(dock ej alkohol,redbull mm som man inte ska dricka)

Lukter som jag inte klarade av i början:
Matos,parfymer, illaluktande saker såsom sopor,svett mm höll på att spy av de mesta!

Följande små egenheter jag fått:
Choklad sugen varje dag,tycker om räkmackor som jag aldrig tyckt om förut,är TÖRSTIG hela tiden.

Första gången det rörde sig i magen:
Ganska sent denna gång..Tror de va i v 21-22 nångång..

Första gången det började sparka ordentligt:
Oj har inget exakt datum men i v 22 va det nog.

Såhär kändes de första sparkarna:

Som små puffar.


Musik jag spelar för bebisen i magen:
Allt möjligt. Lyssnar mest på hög musik i bilen :)

Magen började synas:
I v 18 ca syntes det .

Såhär kände jag vid ultraljudet:
Va helt otroligt!Att vårat lilla liv låg i min mage. Huvud,fötter,händer,tår,fingrar och allt va bra.

Nu blev det verkligt <3

Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det:
Underbart men overkligt.

De första mammakläderna var:
Mamma jeansen jag fick av Lina. :)

Mina favoritmammakläder:

Mamma jeansen helt klart!

I V26 nu. 12 veckor kvar....


3 kommentarer:

  1. Går man inte 40 fulla veckor?

    SvaraRadera
  2. 40 veckor är det såklart. Skrev fel bara och orkade inte ändra det ;)

    Dom flesta fattar nog iaf?? :-)

    SvaraRadera