lördag 10 november 2012

Den godaste kakan!

Bakat mandelkaka med schweizernöts/gräddtopping.
Fast bytte ut mandeln mot chokladbitar. (200gr marabou choklad)
Blev en galet god kaka med en galet god topping!
Så jäkla god alltså!
Receptet hittar ni i Elins blogg
(Elinsrader, länk finns till höger)
Sen bakade jag en citron sockerkaka också. Tog Lailas recept från Tv4.
Blev perfekt denna med :)
Innan mitt bakande va jag på en lång promis med vagnen. Gick 9km.
Va skönt med luft både för mig & Nicole! I övrigt så har vi haft en skrikig & gnällig bebis. Inte mycket som varit bra idag för liten.
Vill bara va i famnen <3
Nu sover hon iaf för natten.

3 kommentarer:

  1. Jaha men hur gjorde du då? Skippade du dom malda mandlarna till smeten också?:) ha en finfin söndag. Kram elin

    SvaraRadera
  2. Ja alltså jag skippade dom malda mandlarna till kakan/kaksmeten , och tillsatte hackad Marabou choklad istället!
    Hur gått som helst! Toppingen gjorde jag exakt som i receptet! :)

    SvaraRadera
  3. Alltså det skulle bara vara mandel i smeten väl? Så de bytte jag ut mot choklad . Tillsatte lite bakpulver också , typ 1 tesked :)

    SvaraRadera