lördag 12 januari 2013

Tankar kring träningen

God morgon.
Här hemma va vi uppe innan tuppen idag. Nicole tyckte ,att eftersom det är helg
så ska vi vakna extra tidigt! ;)
Passade mig perfekt som var vaken till kl 1 nånting.. NOT.
Aja nu chillar jag i sängen lite medan hon sover första vilan!
Idag är en hemma fixar dag med ett tränings break. Ska träna med Ylva idag!
Blir bra med lite inspo :)
Gällande träning:
Är ett kämpande det här med träningen,
för att uppnå de resultat man vill ha.
Först kämpa jag för att gå ner i vikt.
Nu kämpar jag för att inte gå ner mer!
Vill också få större rumpa och forma kroppen mer.
Så det gäller det att äta rätt och äta mer.
Träna rätt och träna mer!
Va mycket lättare att äta mindre,och bara träna vad som & powerwalka.
Då gick jag ju ner och blev hyfsat fit.
Nu håller jag på och vänder kakan..
Är som sagt mycket lättare åt ena hållet än åt andra. Men skam den som ger sig!
Det här är hur det är för mig.
Vet inte hur det är för er andra.
Jag har aldrig "jobbat" för att ha muskler eller för att få något större på min kropp.
Bara för att bli mindre.
För att få bättre kondition.
Är ganska nytt för mig.
Så är svårt att få in att jag faktiskt måste äta mer och mer ofta.
Sen är det ju inte så att huvud orsaken endast är ett ytligt resultat!
Utan faktiskt för det är roligt att träna , jag får egen tid , och mår så jäkla mycket bättre!
Nu fokuserar jag iaf mest på styrketräning,
men kommer då och då bryta av med lite roliga pass och cykling!
Ett tips faktisk är att läsa bra tränings bloggar. Är bra inspo! Eller råd fråga en tränings coach på gymmet tex, om hur du ska äta och träna för att uppnå de du vill.
Och en annan sak,man ska ALDRIG jämföra sig med någon annan!
Vi alla är olika. Vi får olika resultat även om vi skulle träna likadant och äta likadant ,Just saying! ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar